ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အင္အားတစ္ခု

Wednesday, August 22, 2012

အာပတ္ႏွင့္တကြ စုေတလွ်င္

တစ္ျခားဆိုဒ္တစ္ခုက ကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္းပါ
ရဟန္းသံဃာမ်ား အာပတ္နဲ႔ေသလွ်င္ အပါယ္က်တာမ်ားတယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒေရွးရုိးစြဲေတြေၾကာင့္ ေရွးေခတ္အခါက ပညာတတ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ ေသခါနီးမွ လူ၀တ္လဲသြားၾကတာေတြ ၾကားဖူးပါတယ္။

တစ္ခါက စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕အနီး ေတာလက္ေက်းရြာတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သီတင္းသံုးေနထုိင္ခဲ့တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးဟာ အုိမင္းလာခ်ိန္မွာ သူ႔ကုိယ္သူ ငါေသခါနီးၿပီဟု ႏႈတ္ျမြက္ေျပာဆုိကာ သူေနထုိင္တဲ့ေက်ာင္းတုိက္တာကုိ ရပ္ရြာအား အၿပီးအပုိင္လြဲအပ္ထားၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေက်ာင္းကေန ထြက္ခြာသြားခဲ့တယ္။ အရာအားလံုးကုိ သတိမလစ္ေစဘဲ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ စြန္႔လြတ္လွဴဒါန္းထားခဲ့ၿပီး စိတ္ရွင္းရွင္းနဲ႔သံေယာဇဥ္အားလံုးျဖတ္ကာ ေမြးရပ္ေျမကုိ ဆရာေတာ္က ျပန္ၾကြလာခဲ့တာမုိ႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေၾကြးဟူသမွ် ဘာေၾကြးမွ မက်န္ေစရ၊ ငါ၏ ဘ၀တာအတြင္း ကိုယ္ပုိင္ကံတရားကုိ သန္႔ရွင္းေစၿပီးမွ လက္ရွိဘ၀ကုိ အဆံုးသတ္သြားမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိေတာ့ ေကာင္းေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ခ်ီးက်ဴးအတုယူသင့္ပါတယ္။


ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔ကုိယ္သူ မနက္ျဖန္ေလာက္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူမည္ကုိ သိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတိေကာင္းေနခ်ိန္မွာ ရဟန္းဘ၀ကေန သိကၡာခ်လူ၀တ္လဲသြားတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိေတာ့ သေဘာမက်လွေပ။ ရဟန္းဘ၀မွာ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္ေလးဘံု ေရာက္တတ္တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ အယူ၀ါဒစြဲၿပီး သိကၡာခ်သြားျခင္းေၾကာင့္ သေဘာမက်ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မိမိက သိကၡာခ်ၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာဟာ သိကၡာခ်သူအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ဆုိးက်ိဳး ဘယ္ဟာက မ်ားမလဲဆုိတာ မသိႏုိင္ေပမဲ့ မိမိကုိယ္ကုိ ယံုၾကည္မႈမရွိတာကုိ သက္ေသျပလုိက္တယ္ဆုိတာကုိ ေမ့ေနတယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီလုိနာမည္ႀကီးဆရာေတာ္တစ္ပါးက ျပဳမႈသြားတာကုိ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား အဟုတ္မွတ္ကာ အတုယူၾကလွ်င္ အာပတ္နဲ႔စုေတလွ်င္ အပါယ္လားတယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒႀကီးဟာ အယူမွားအယူလြဲႀကီးအျဖစ္ ေရရွည္ဆက္လက္တည္တံ့စရာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ အယူလြဲမွားမႈႀကီးကုိ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား အယူမမွားမိေစဖုိ႔အတြက္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမေရးသားခဲ့တဲ့ အာပါတ္နဲ႔တကြ စုေတလွ်င္ စာအုပ္ကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး က်မ္းေပါင္းစံုမွ မိမိေလ့လာထားသမွ် အမ်ားသူငွါ သိရွိရေအာင္ ေရးသားေပးသြားပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်တယ္ဆုိတဲ့အယူကုိ ေရွးေခတ္ကလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ခဏခဏ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကုိ ေနာက္လူေတြက အဲဒီစာေတြကုိ မေတြ႕မိတဲ့အခါက်ေတာ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရးပန္းစားေနတာကုိပဲ အဟုတ္မွတ္ထင္ေနၾကတာပါ။

ေရွးေခတ္က ေရႊက်င္ဂုိဏ္းနဲ႔သုဓမၼာဂုိဏ္းဆုိၿပီး ဂုိဏ္း(၂)ခု ကြဲျပားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးတဲ့ဆရာေတာ္ကုိ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လုိ႔ေခၚရင္း အဲဒီဆရာေတာ္နဲ႔နီးစပ္တဲ့ သံဃာမ်ားကို ေရႊက်င္ဂုိဏ္းဆုိၿပီး ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ရာကေန ကြဲျပားခဲ့ရတာပါ။ဒီေနရာမွာ ဆက္မိတာနဲ႔ ဂုိဏ္းကြဲျပားရျခင္းအေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္ေရးသားေပးပါဦးမယ္။

တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာ သိၾကားမင္းဟာ သုဓမၼာဇရပ္တြင္ မႈခင္းမ်ားကုိ စီစဥ္ဆံုးျဖတ္ေလ့ရွိသလုိ ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ေတာ္က သာသနာေရးဆုိင္ရာမႈခင္းမ်ားကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား စုေ၀းဆံုးျဖတ္ရာေနရာဌာနကုိ "သုဓမၼာ"လိ႔ုေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။ သံဃာ့ဂုိဏ္းမ်ား မကြဲမျပား တစ္စည္းတစ္လံုးတည္းရွိစဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သံဃာအားလံုးဟာ သုဓမၼာ၀င္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အုပ္ခ်ဴပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနခဲ့ၾကပါတယ္။

ထုိသုိ႔ရွိေနရာမွ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ သူအလြန္တရာ ၾကည္ညိဳလွတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဇာဂရကုိ ေရႊက်င္ေက်ာင္းေတာ္တစ္ခု ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဆရာေတာ္ဦးဇာဂရကုိ ေရႊက်င္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ဟု ေခၚဆုိၾကရာမွ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လုိ႔ ေခၚဆုိၾကပါေတာ့တယ္။ အခါတစ္ပါး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားက သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ထံ သြားေရာက္ရာ စကားမေျပာဆုိဘဲေနခဲ့သျဖင့္ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္က မိမိအား မလုိလားလုိ႔ စကားမေျပာဘဲေနတာျဖစ္မယ္လုိ႔ထင္ျမင္ၿပီး အျမင္ေစာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ (၁၂၁၄)ခုႏွစ္တြင္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ကုိ သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားအမိန္႔နဲ႔ သုဓမၼာစည္းေ၀းေဆာင္သုိ႔ၾကြရန္ ဆင့္ဆုိရာ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က မၾကြဘဲေနတဲ့အခါ သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားက အတင္းအၾကပ္ေခၚဆုိဖုိ႔ စီမံရာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္အား သုဓမၼာသုိ႔ ဆင့္ေခၚခြင့္မရွိ။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ လြတ္လပ္စြာ သီတင္းသံုးပါေစလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ဦးဇာဂရရဲ႕ တပည့္သံဃာအဆက္ဆက္တုိ႔ကုိ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၀င္လုိ႔ ေခၚဆုိၾကသလုိ က်န္သံဃာမ်ားကုိ သုဓမၼာဂုိဏ္း၀င္သံဃာမ်ားလုိ႔ ေခၚဆုိၾကရာမွ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၊ သုဓမၼာဂုိဏ္းဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment