ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အင္အားတစ္ခု

Friday, August 17, 2012

သာသနာကို ဖ်က္စီးသည့္ မိစၦာဒိ႒ိမ်ား

ကျပားဗုဒၶဘာသာ
ၾကက္လဲမေရာက္၊ က်ီးမေျမာက္သား ၊
ေအာက္ကလိအာ၊ အာကလိေအာက္ ၊
မနာေစာက္ေအာင္၊ မိေနာက္မေက် ၊
ဘေနာက္မမီ၊ မပီမပြန္ ၊
တြန္တက်ယ္က်ယ္၊ ၾကက္က်ီးငယ္သို႔ ၊
တင့္တယ္မဲ႔စြာ၊ ပညာမၾကီး ၊
ဗႏၶတ္က်ီးသို႔၊ ႏွဳတ္သီးမေစာင့္ ၊
စိတ္မေျဖာင့္ဘူး။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး (မဃေဒ၀)




သာသနာအျပင္ဘက္မွ ဗုဒၶဘာသာကို ရက္ရက္စက္စက္ဖ်က္ဆီးခဲ့သူမွာ အေသာကမင္းႀကီးေနာက္ ေျခာက္ ဆက္ေျမာက္မင္းကုိ သတ္ျဖတ္၍ ဘုရင္ျဖစ္လာေသာ သုဂၤပုရွာမိၾတအမည္ရွိ ျဗဟၼဏပုဏၰား စစ္သူႀကီး ေပတည္း။ ထိုစစ္သူႀကီးအာဏာရသည္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာကို အျမစ္ပါမက်န္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးေလေတာ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမွန္သမွ် မဂဓတုိင္း၊ ေကာသလတုိင္း အစရွိေသာ မဇၩိမေဒသ၌ မေန၀ံ့ေတာ့သျဖင့္ တုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ားသို႔ ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ၾကရသည္။ သာသနာႏွစ္ ၁၂၀၀ ေက်ာ္လာေသာအခါ ေကရလာ ျပည္နယ္မွ ေပၚလာေသာ ရွံကရအမည္ရွိ ျဗဟၼဏပညာရွိတစ္ေယာက္သည္ မင္း၏အာဏာအားကိုးယူ၍ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ၀ါဒယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးရွံဳးနိမ့္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ဟိႏၵဴဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္း ေစသည္။ မကူးေျပာင္းပါက ပြက္ပြက္ဆူေနေသာ ေထာပတ္ဒယ္အိုးတြင္းသို႔ ႏွစ္၍သတ္ပစ္ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရဟန္းအမ်ားစုမွာ မဟာယာနမွ တစ္စင္ခြဲ၍ ေထာင္လာေသာ ၀ဇီရယာန ေအာက္ လမ္းဆရာႀကီးမ်ိဳးသာ ျဖစ္သျဖင့္ စာေပအယူ၀ါဒအေနျဖင့္ ရွံကရကို မယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ သို႔အတြက္ သာသနာႏွစ္ ၁၃၀၀ ခန္႔က စ၍ အိႏိၵယေတာင္ပုိင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရဟန္းမ်ား မရွိေတာ့ေခ်။
(မာေ၀၏ သကၤရဒိသာ၀ိဇယက်မ္း ၁-၉၃)

အေပၚမွာေရးထားတာကေတာ့ ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏတို႔ သာသနာအျပင္မွ ဗုဒၶဘာသာကုိ တိုက္ခိုက္ခဲ့ပံုေတြပါဘဲ ။ သာသနာႏွစ္ ၁၇၀၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ တူရကီႏြယ္၀င္ မိုဟာမက္ဘိန္ဗခတိယာရ္သည္ အိႏၵိယ ေျမာက္ပိုင္း တစ္ခုလံုးကုိ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ရင္း ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ားအတြင္းမွာပင္ မီး တိုက္၍ သတ္ျဖတ္လုိက္ေလသည္ ။ ထုိအခါမွ စ၍ အိႏိၵယေဒသတစ္ခုလံုး ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ ခဲ့ရပါ ေတာ့သည္ ။

ေနာက္ဆံုးေဂါတမ အမည္ပင္ေပ်ာက္ကာ မေဟသရေခၚ ဣႆရ တျဖစ္လဲ အ၀ေလာကိေတသရ ႏွင့္အစား ထိုးၾက၏ ။ ထိုဘုရားေလာင္းနတ္သားအျဖစ္မွ တဖန္မိန္းမ အသြင္ေျပာင္းကာ တာရာေဒ၀ီ စသည္ နတ္သမီးမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္၏ ။ ကာလီစေသာ ယကၡနီမ်ားျဖင့္ အစားထုိးျပန္၏ ။ ေ၀ေရာစန ၊ အမိတာဘာစေသာ ေမွာ္ဘုရား ႀကီးမ်ားေပၚလာေသာအခါ ဗုဒၶသည္ သာကီ၀င္မင္းသား ေဂါတမဗုဒၶမဟုတ္ေတာ့။

ေမွာ္ပညာပိုင္စိုးေသာ နတ္ႀကီးတစ္ပါးမွ်သာ ျဖစ္သြားေတာ့၏ ။ ဤကား ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔ အတၱ၀ါဒ ၊ ျဗဟၼ၀ါဒကုိ ဗုဒၶ၀ါဒအတြင္းသို႔ လိမၼာပါးနပ္စြာ သြတ္သြင္းခဲ့ပံုပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္လည္းမတူ၊ ဟိႏၵဴ၀ါဒ ႏွင့္လည္း အတိ အက်မတူေသာ မဟာယာန၀ါဒကုိ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တီထြင္ခဲ့ၾက၏ ။ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာခန္႔ၾကာေသာအခါ မဟာယာနႏွင့္ ဟိႏၵဴ၀ါဒတုိ႔ ခြဲမရေအာင္ခြၽတ္စြတ္တူလာ၏ ။ ေနာက္ဆံုး၌ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔၏ တႏၲရ၀ါဒကိုပင္ ဗုဒၶ၀ါဒတံဆိပ္ ခပ္ႏွိပ္ေပးလုိက္၏။ တႏၲရ၀ါဒမွာ အရက္ႏွင့္မိန္းမကို ေရွ႕တန္းတင္၏ ။ စုန္း၊ ကေ၀၊ တေစၧ၊ ပေယာဂ၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕ ၊ မႏၲာန္တို႔ကုိ ဗုဒၶ၀ါဒဆုိင္းဘုတ္ေအာက္ ေရႊ႕ထားလိုက္ၾကသည္။

ဤကား ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔ သာသနာအတြင္းသို႔ ၀င္၍ တုိက္ခိုက္ပံုပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶ၏ ေဒသနာသည္ အနတၲ (အရာအားလုံး ကုိယ္မပိုင္အစိုးမရ) ၀ါဒျဖစ္သည္။ ဟိႏၵဴဘာသာကား အတၱ၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶေပၚထြန္းလာသည္ႏွင့္ သေဗၺဓမၼာ အနတၱာတရား (အားလံုးကိုယ္မပိုင္ အစုိးမရ အနတၱ) ဟူ၍ ေဟာၾကားလုိက္ရာ အတၱကုိ အမွီျပဳ၍ အညြန္႔ခူးစားရေသာ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတုိ႕ စားေပါက္ပိတ္ခဲ့ရသည္။ တစ္ဖန္သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ သတၱ၀ါမ်ားကိုသတ္ျဖတ္၍ ယဇ္မပူေဇာ္ရဟု ဥပေဒျဖင့္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ရာ ယဇ္ပြဲကုိအမွီျပဳ၍ ဆီစုိခဲ့ရေသာ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတုိ႕ႏႈတ္ခမ္းမွာေျခာက္ေသြ႕ ခဲ့ၾကရျပန္သည္။


သူရႆတီ
အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ သူရႆတီအမည္ရွိေသာ ျမစ္ကေလးတစ္စင္းရွိသည္။ ေႏြအခါတြင္ ေသာင္မ်ားေပၚ ေသာအခါ ထိုေသာင္မ်ားေပၚတြင္ ကုလားမ်ားက သီးပင္စားပင္မ်ားစိုက္ၾကရာ အလြန္ျဖစ္ထြန္းသည္။ ဒါေလာက္ျဖစ္ထြန္းရင္ ဒီျမစ္ကုိေစာင့္တဲ့နတ္က 'မ' တာျဖစ္မယ္ဟူေသာ စိတ္ကူးယဥ္အေတြး ေပၚလာၾကသည္။ သာယာညင္းေပ်ာင္းစြာ စီးဆင္းေသာျမစ္ေရကိုၾကည့္၍ နတ္သမီးသာျဖစ္ရမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ ျမစ္ကမ္းနားတြင္ နတ္သမီးရုပ္ တစ္ရုပ္ထုလုပ္ၿပီး ကိုးကြယ္ၾကေလေတာ့သည္။နာက္ တျဖည္းျဖည္းနယ္က်ယ္လာရာမွ ေဗဒင္သံုးပံုကို သူရႆတီလက္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္ေသာအခါ သူရႆတီသည္ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္အားလံုးတို႔၏ အထြတ္အျမတ္ထားရာ နတ္သမီးအျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ထိုမွတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ၀င္ လာေသာအခါ ဘာသာေရးလုပ္ၾကံလုိသူ တစ္စုက ေဗဒင္သံုးပံုေစာင့္တာဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက အေလးထားကိုးကြယ္ၾကမည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက အေလးထားကိုးကြယ္ၾကေစရန္ ေဗဒင္သံုးပံုအစား ပိဋကတ္သံုးပံု ေစာင့္သည္ဟုဆိုကာ သူရႆတီလက္ထဲသို႔ ဗုဒၶ၏တရားရတနာ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ထည့္ေပးလိုက္ပါေတာ့သည္။

ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ တရားေတာ္မ်ားကို သံဃာေတာ္မ်ားက ပထမသင္ဂါယနာမွ ဆ႒မ သင္ဂါယနာတိုင္ေအာင္ ဆင္းရဲမ်ိဳးစံုၾကားမွ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကသည္။ ယခုလည္း ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းဆဲ ေနာင္လည္းေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေနမည္သာျဖစ္သည္ ။ ယခုေတာ့ အသက္အေသခံၿပီး ပိဋကတ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာသံဃာေတာ္မ်ား မ်က္ႏွာကိုမွ် မေထာက္ဘဲ ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီေစာင့္သည္ ဆိုကာ နတ္သမီးရုပ္ကို ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕တည့္တည့္မွာ လာထားၾကသည္။ အထားခံသည့္ ေဂါပကကလည္း အထားခံၾကသည္။


မဟာယာန၀ါဒမ်ား၊ တႏၲရယာန၀ါဒမ်ား၊ မႏၲရယာန၀ါဒမ်ား
တျဖည္းျဖည္းေဂါတမဗုဒၶသည္ ကမာၻကို ဖန္ဆင္းသူျဖစ္သည္ဟု ဆုိၾက၏ ။ ထိုမွတဆင့္တက္၍ ဖန္ဆင္းရွင္ ျဗဟၼာ ဗိႆႏိုး ႏွင့္ ေဂါတမကို ပူးေပါင္းလုိက္ၾကသည္။ အမည္သာကြဲ၍ ဘုရားတစ္ဆူတည္း အတူတူ ဟုဆိုၾက သည္။ တစ္ဖန္ေဂါတမဗုဒၶသည္ ဗိႆႏိုးႏွင့္တန္းတူမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဗိႆႏိုး၀င္စားသူ၊ ဗိႆႏိုး၏ ကိုယ္ပြား တစ္ေထာင္အနက္ ကုိယ္ပြားအ၀တာရတစ္ခုမွ်သာဟုဆို၍ ေအာက္တစ္ဆင့္ ႏွိမ့္လိုက္သည္။ ဟိႏၵဴတို႔သည္ သဒၶမၼပု႑ရိကသုတ္ႏွင့္ ဂ႑ဗ်ဴဟာသုတ္မ်ား၌ ဗုဒၶသည္လူသားမဟုတ္၊ ေကာင္းကင္ဘံုမွ နတ္ဘုရားျဖစ္သည္ ဟု ဆိုၾက၏ ။ ဗုဒၶ၀ါဒီတို႔သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ျဗဟၼာ (ဣႆရ) ကို လက္မခံၾကေခ်။ သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶကုိလြန္စြာ ၾကည္ ညိဳၾကေၾကာင္းသိထားေသာ ျဗဟၼဏပုဏၰားရဟန္းမ်ား က ဗုဒၶသည္လူသားမဟုတ္၊ ေကာင္းကင္ဘံုမွ နတ္ဘုရားႀကီးျဖစ္သည္ဟု ေဟာေျပာၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူမ်ားစုကမူ သဒၶါလြန္ေနၾက၍ ကိုယ့္ဘုရားကို နတ္အျဖစ္ ျမွင့္တင္သည္ကို ေက်နပ္ေနၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္အတြင္းသို႔ ရဟန္းအသြင္ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ကာ ပါဠိေတာ္အဌကထာမ်ား ကို ကုိယ္လုိရာဆြဲ၍ ေရးသားၿပီး မဟာယာန၀ါဒမ်ား၊ တႏၲရယာန၀ါဒမ်ား၊ မႏၲရယာန၀ါဒမ်ားကို တီထြင္ေဟာေျပာၾကေလေတာ့သည္။ ဤကား ဗုဒၶ၏အနတၱေဒသနာကို အတၱေဒသနာ ျဖစ္ေအာင္ ယဥ္ယဥ္ေလးဖ်က္ဆီးၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔ ဗုဒၶကိုေသးသိမ္ၿပီးအရာမေရာက္ ျဖစ္သြားေအာင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းအစေပ်ာက္၀ါးမ်ိဳပံုမွာလည္း ၾကည့္တတ္သူမ်ားမွသာ ျမင္ႏိုင္ေပသည္။

ဤေနရာ၌ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို ၾကည့္ျခင္းထက္ မိမိအျပစ္ကိုသာၾကည့္၍ ျပဳျပင္ျခင္းသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကုိ ရႏိုင္သည္ဟူေသာစကားအတိုင္း အိႏိၵယဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အားနည္းျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶအယူ၀ါဒမဟုတ္ေသာ အရာမ်ားကုိ ဖယ္ရွားၾကရေပမည္ ။

ေဆး ၊ ေဗဒင္ ၊ လကၡဏာ ၊ နကၡတ္ ႏွင့္တကြ ေလာကီထြက္ရပ္ ၀ိဇၨာဂိုဏ္း ဘုန္းႀကီးမ်ား မ်ားျပားလာျခင္းသည္ ဗုဒၶသာသနာ အားနည္းေပ်ာက္ကြယ္ျခင္း၏ အေရးႀကီးဆံုးေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ေပသည္ ။ ထိုဂုိဏ္းဘုန္းႀကီး မ်ားကို မဟာယာနဘုန္းႀကီးမ်ားက ေမြးဖြားေပးလုိက္သည္ ။ မဟာယာနဘုန္းႀကီးမ်ားကုိ ေယာဂါစာရ ႏွင့္ မဇိၩမိက ဂိုဏ္းမ်ားက ေမြးဖြားေပးလုိက္သည္ ။ ထို ေယာဂါစာရ ႏွင့္ မဇိၩမိက ဂိုဏ္းမ်ားကို မဟာသံဃိက ဂိုဏ္းႀကီးက ေမြးဖြားေပးလုိက္သည္ ။ မဟာသံဃိက ဂိုဏ္းႀကီးသည္ ဒုတိယ သံဃာယနာတင္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ ။

ဥံဳ၊ ေၾသာင္း
သာသနာကြယ္ျခင္းအေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာ ပါ၀င္တဲ႔ ပါဠိပုဒ္ပ်က္ေစေသာ ဥံဳ၊ ေၾသာင္း ခံရြတ္ျခင္းပါပဲ။ ဒီ ဥံ၊ေၾသာင္း စေသာပါဠိပုဒ္ပ်က္မ်ားဟာ ဟိႏၵဴဘာသာ က်မ္း(၇)က်မ္းမွာသာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ တိပိဋက ေတာ္လာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥံဳ ရဲ႕အဓိပါယ္ကေတာ့ ဟိႏၵဴဘာသာမွာ နတ္မင္းႀကီးမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္လို႔ အဓိပါယ္ ရတာပါပဲ။ ဥံဳ ဟူသည္ ဥဳမ္မွ ျဖစ္လာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဥဳံကို ပုဒ္ခြဲလုိက္ရင္ အ၊ အု၊ အမ္ ဟူ၍ျဖစ္လာသည္ ။ အ သည္ ေလာကကုိ ဖန္ဆင္းေသာ ျဗဟၼာကို ကိုယ္စားျပဳသည္ ။ အု သည္ ဗိႆႏိုးနတ္ကို ကုိယ္စားျပဳသည္ ။ အမ္ သည္ သွ်ီဗစ္ ေခၚ သွ်ီ၀နတ္ကို ကုိယ္စားျပဳသည္ ။ ထိုနတ္သံုးမ်ိဳးစလုံး ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏဘာသာမွာသာ ရွိေသာ ေၾကာင့္ ဥံဳ ၊ ေၾသာင္း ပါေသာ ဂါထာ ၊ မႏၱာန္ မွန္သမွ်ကုိ ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏ ဂါထာ ၊ မႏ ၱန္ဟူ၍ ခြဲျခားႏိုင္သည္။ ၄င္း အခ်က္ကို သတိမထားမိေသာ ဆရာအခ်ိဳ႕က ဘုရားေဟာဂါထာ အခ်ိဳ႕ကိုပင္ ဥံဳ ၊ ေၾသာင္း ခံ၍ ရြတ္ဆိုေနၾကရာ ဆြမ္းဆန္ထဲ ၾကြက္ေခ်းအေရာခံရသလုိ ဘုရားေဟာပါဠိအခ်ိဳ႕မွာ ဂုဏ္ငယ္ၾကရပါသည္ ။

ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္ျခင္း
ဘုရားကိုပူေဇာ္တာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္္။ သို႔ေပမယ့္ မသန္႔ရွင္းဘူး။ ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္တာဟာ ေထရ၀ါဒမွ က်င့္စဥ္တစ္ရပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားကိုပဲ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ပူေဇာ္လိုက္ပါ။ ဘယ္ကစသလဲ ဆိုေတာ့။ ေေ၀သာလီျပည္ ကပ္ဆိုက္ေတာ့ ျပည္သူေတြက နတ္မင္းႀကီးကုိးပါးက လုပ္ထားတာဆုိၿပီး နတ္မင္း ႀကီးကုိးပါးကုိပူေဇာ္ဖို႔အတြက္ ဗလိနတ္စာပူေဇာ္ပြဲဆိုျပီး သတၱ၀ါကိုးေကာင္၊ ကုိးမ်ိဳး နဲ႔ပူေဇာ္ၾကတာပါပဲ။ ဘုရားကိုး ဆူစင္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အလယ္က ၊ ေဘးမွာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ား။ ထပ္ၿပီးေတာ့ ၀န္းရံထားတာက နတ္မင္းႀကီးကိုးပါး။ ထက္ၿပီးပါပါေသးသဗ်ာ။ သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ႔ တိရိစာၦန္ကိုးေကာင္။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ က်ဳပ္တို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေရာေႏွာျပီး စင္တစ္ခုတည္းမွာ ျဗဟၼဏေတြနဲ႔ေရာျပီး ကိုးကြယ္ တာ ျဖစ္သင့္သလားဆိုတာ။ ဒီေနရာမွာ စင္လို႔အသံုးျပဳတာ အေတာ္ပင္ မတင့္တယ္တာပါ။ ျမတ္စြာ ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ကို စင္ေပၚတင္ထားသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္္။ စံေက်ာင္းေတာ္ဆိုျပီး အသံုးျပဳရပါ့မယ္။ ျပီးေတာ့ ေျပာပါေသးတယ္။ ဘယ္ဘုရားေလးက ဘယ္မွာေန။ ဘုရားကိုးဆူဆရာက ဘုရားဆရာလိုလို ဆရာလုပ္ေနတာ မ်ား။ ရြတ္ဖတ္ေန္တာကလည္း ေဘးကင္းေအာင္ႀကီးပဲ။ ပုဏၰားေတြရဲ႕ေလမ်ိဳး။ စဥ္းစားၾကေပါ့ဗ်ာ။ ရမ္းရမ္းမလုပ္ ၾကပါနဲ႔။ ကိုးန၀င္းမိုးလင္းမွ သိမယ္ဆိုတာလည္း ဘာမ်ားထူးေတာ့မွာလဲ။ ဒီကစတာပါပဲ။ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ကို တစ္ ေခါက္ပဲရရ စိတ္ထဲမွာ သန္႔သန္႔ေလးပြားလိုက္ပါ။ ဗုဒၶႏုႆတိျဖစ္ေအာင္ ပြားမ်ားၾကပါ။ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ကိုးကြယ္မယ္ဆိုရင္ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးခဲ႔ေသာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားရွင္မ်ားအားကုန္လံုးကို ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ပါ။


ဘယ္လိုဗုဒၶဘာသာလဲ

ဗုဒၶဘာသာ(၅)မ်ိဳးရွိပါတယ္။
(၁) ကုလဗုဒၶဘာသာ (မိရိုးဖလာကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ)
(၂) လာဘဗုဒၶဘာသာ (လာဘ္လာဘကို လိုခ်င္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)
(၃) ဘယဗုဒၶဘာသာ (ေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာက္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)

ဤသံုးမ်ိဳးကို ေအာက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဟုေခၚဆိုသည္။

(၄) သဒၶါဓိကဗုဒၶဘာသာ (သဒၶါကိုအရင္းခံ၍ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ)

၄င္းကို အလတ္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာဟုေခၚဆိုသည္။

(၅) ပညာဓိကဗုဒၶဘာသာ (ပညာဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္၍ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ)

၄င္းကို အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ ဟုေခၚဆိုသည္။

အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားသည္ မည္သည့္ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္မည္၊ မည္သည္အဆင့္အတန္း တြင္ ပါ၀င္ေနမည္၊ မည္ကဲ႔သို႔ပုထုဇဥ္မ်ားျဖစ္မည္ကိုေတာ့ ကိုယ္ကိုတိုင္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အေတြးတြင္ အထင္း သားေပၚလာလိမ္႔မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။ ကိုယ္ကိုတိုင္ဘယ္လိုဗုဒၶဘာသာလဲဆိုတာ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၾကေစ ခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေ၀ဖန္ႏိုင္ေသာဉာဏ္ရင့္သန္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဒီဒိ႒ိ ေတြ မေပ်ာက္တာကို အေတာ္ေလးေတြ႕ရပါတယ္။ ေအာက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္ေစလို၍ ပညာဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ ေသာ ပညာဗုဒၶဘာသာ(အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ) ျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵနဲ႔ပါ။ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား ဤကား လုပ္သင့္သလား မလုပ္သင့္ဘူးလားဆိုတာ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္ပါေစခင္ဗ်ာ။ ဒိ႒ိတရားမ်ား ကင္းရွင္း၍ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာင္ႏိုင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းသူေတာ္ျမတ္မ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment